huoneennurkassa kirjoitettuja runoja
Heippa vaan :)
Taas jälleen on aika runopostaukselle! Näillä runoilla ei ole varsinaista yhteistä teemaa, mutta kaikkia yhdistää se että oon joko kirjoittanut tai ainakin viimeistellyt ne mun huoneen nurkassa :D
Mitä teille lukijoille kuuluu? Lisäksi, kuten aina, on ihana kuulla mitä tahansa palautetta runoista :)
![]() |
kuva: minä?? (tämä löytyi mun puhelimen kuvista n. vuoden takaa, mut en tiiä missä olisin tälläsen ottanu? ehkä kaverin ottama mut mun puhelimella??) |
runo vaihtuu tähden kohdalla!
★
jäätä
nyt kun kevät saapui taloni taakse
ja muutti takaisin puutarhavajaan
kylmyys ja jää katosivat
ei ole enää pakkasta
lämpö on toki mukavaa
mutta minä olen jäätä
plusasteiden takia
minäkin muutun nestemäiseksi
ja valun sormiesi läpi
takaisin jokeen
★
yöuinti
se railo minussa
jota en ole onnistunut peittämään
herää silloin tällöin
ja kaipaa
yöuinnille
sinä vedät railoa puoleesi
se tahtoo että sukellan
sinun sydämeesi
ja katson
löydänkö aarteen vai hukunko
kelluminen tuskin on mahdollista
★
suorassa
olen vihdoinkin oppinut
ettei mihinkään suuntaan kannata nojata
koska silloin kaatuu
raapustan mieluummin viivoja paperille
ja pidän selkärangan suorassa
kuin yritän enää koskaan
näyttää sinulle muutakin kuin
häivähdyksiä itsestäni
★
katto
jos kiipeän nyt katolle
enkä tule alas
ennen kuin kaikki on taas hyvin
kuten ennenkin
niin kipuanko koskaan enää alas sieltä?
katto tuntuu juuri nyt turvapaikalta
ainoalta, joka pysyy
se on vankka,
kestää vaikka on tuulta ja sadetta
mutta todellisuudessa
sielläkin kasvaa sammalta
★
valopilkkujen viimeiset tanssiaskeleet
kerran, kun olin pieni
istuin lattialla huoneeni nurkassa
katselin valopilkkuja
kapean ikkunan raosta
valopilkut häipyivät pikkuhiljaa
tummenneen taivaan taa
ne lähtivät etupihan puiden taakse
ja vasta aamulla nähdä ne saa
valopilkkujen viimeisiä tanssiaskeleita
oudon kivuliasta oli katsoa
koska tiesin, ne lähtevät pois
jään yksin tuijottamaan ikkunan tahroja
maailma oli pikkuinen
ja puut mun kotipihan edessä
oli niin kaukana
minä olin niin pikkuinen
ja tunsin olevani ainoa maailmassa
joka oli hyvästelemässä valoa
kun se hiipui pois
★

suorassa ja katto kosketti mua, ne oli tosi hyviä <33
VastaaPoistamulle kuuluu ihan hyvää kai :) stressaa vähän tää huhtikuu ja toukokuun alku, kun kaikki maholliset kokeet laitetaan oikeesti varmaan tälle ajalle! miten sulla menee, onks sulla paljon kokeita?
kiitos kommentista!<3 mullakin on just nyt kauheesti kokeita ja muita koulujuttuja, ne kyl stressaa :')😭mutta siis toivon sulle (ja itselleni) stressin vähentymistä :3
PoistaTosi kauniita runoja, pidin tosta vikasta ja siitä et tuntuu kuin ois yksin maailmassa sen valon kassa :) Se oli hieno kuvaus. Mut mitäs mulle kuuluu, ihan hyvää kait! Tulin just eilen Islannista kotiin, nyt pitäis päästä takas arkirytmiin kiinni ja UNIRYTMIIN oikeesti oon niin väsyny että muutun varmaan kalapuikoks kohta ihan justiisa. Voihan käpy. Lisäks mun kurkku on ollu vähän kipee eilen ja tänään voi eiii :') ja mulla on tänään liikkaaaa... toivon että saan ottaa vähän rauhallisemmin sen niin ei pahenis tämä kipu, kun on niin kylmä tuuli ja ilma et pelkään et se sais mut vaa enemmän kipeeksi. Oon nimittäin mukana näytelmän kuorossa ja se olis vähän kääk ja voi ei jos ääni lähtis TuT Mut näiden tän hetken juttujen lisäks ootan mun synttäreitä jotka on nyt vappuna ja sit KESÄÄÄÄÄ ! <3<3<3 Eipä mulla muuta :)
VastaaPoistaMITÄMITÄMITÄ miksi en ole vastannut tähän??? kiitos paljon kommentista<3 samaistun tällähetkellä suuresti tähän kurkkukipujuttuun, ja siis miksi sen pitää aina ilmestyä mahdollisimman huonossa kohtaa?? sun synttärit ja vappu meni jo kummatkin, mutta mäkin ootan kesää! :D
Poista