Kevättulva
Heii! Tällä kertaa tälläinen vähän erilainen tekstinpätkä, koska halusin välillä tehä jotain muutakin kuin runoja :D Tää on nyt tällänen hieman erikoinen teksti, joten kuulisin mielelläni mielipiteitä tai ajatuksia jos tulee mitään mieleen :) Kevättulva alkoi eilen. Sade kasteli pihamaat ja jokien uomat, se täytti kaikki pihalla oikein päin olleet ämpärit, kupit ja kannut, jotka pian olivat niin täysiä, että vesi pian tulvi yli äyräidensä. Vettä satoi koko päivän rankasti, niin rankasti, että kotikatu muuttui joeksi ja lätäköt järviksi. Pian koko pieni maailmani oli aivan sekaisin. Tänään kuljen uuden, tulvan muodostaman joen viertä ja noukin veden seasta unohduksia, toiveita ja ajatuksia, jotka ajelehtivat tulvan mukana vieraille vesille ja palattuaan olivat aivan erilaisia. Kevättulva on rikkonut, hävittänyt tai sotkenut kaiken sen, mitä minulla lojui pihamaalla. Kaikella on nyt uusi järjestys. Unelmat, jotka riippuivat aikaisemmin nätisti omenapun oksilla, ovat nyt korkealla tammen ...