katkeransuloista
Heippa vaann, ja tervetuloa tähän runotekstiasiapostaukseen :3
Mun tavoite olis, että blogiin tulee uusi postaus joka sunnuntai, mutta kuten voitte huomata niin tää on vaikee tehtävä :') yritän parhaani mukaan saada tän viikon sunnuntaiksi uuden postauksen, että tähän postausväliin tulis joku logiikka, mutta saa nähä sit...
Tämän postauksen teksti ei ihan ole runo mutta ei ihan tekstikään, joku välimuoto siis :D Kertokaa mielipiteitä tai ajatuksia! myös kuulumisia on ihana lukee <3
![]() |
| kuva:minä (mun viherkasvit :D) |
☆
olen pikkutyttö
sellainen vaalea takkutukka
ja leikin yksinään
huoneeni vilisee pelkoja ja keijuja
möröt hiipii ikkunasta sisään turvaan
ja piiloudumme yhdessä sänkyni alle
makaan siellä sängyn alla
ja kirjoitan keijuista lauluja
...
olen yhtäkkiä vanhempi
ja sängyn alla on pölyä vaan
mörkökin on kadonnut
yritän muistaa keijulaulun sanat
mutta olen kaiken unohtanut
...
mutta sitten onneksi
olen taas pikkutyttö
leikkimässä
auringonhehkuisessa huoneessani
kiipeän ikkunasta ulos
mielikuvitusmaailmaan,
leikkipuistoon
ja sitten itken, kun toinen pikkutyttö repii rusetin pois nukkeni päästä
ja sitten nauran, kun keinumme leikkipuiston keinussa sylikkäin
ja sitten, kun yritän nukahtaa, kuvittelen nukkumatin viereeni
ja nukkumatti sanoo, että ota tästä langanpäästä kiinni
ja minä tarraan unilankaan
pian nukahdan
kun herään, verhojen läpi tulvii valoa
ja kuvittelen olevani pieni kirahvi
joka nousee sängystä hitaasti
kaula nousten ylväästi ylöspäin
kunnes olen pidempi kuin kukaan
pidän teekutsuja itselleni
ja pehmoleluilleni puhun
on pehmeää ja valoisaa
sadepäivinä juoksen ulos
ja otan rännistä sadevettä kippoihin
ja olen niin iloinen, että itken
eikä kukaan huomaa kyyneleitä
tietenkään
koska sataa
...
mutta sitten olen taas vanhempi
edelleen lapsi, mutta vakavampi
enkä enää saa juosta sateeseen
olen kuulemma liian vanha sellaiseen
ja huoneeni ei tulvi valoa
ulkona on vain sumua
enkä löydä nukkumatin unilangan päätä
se on sotkeutunut huonekaluihin kiinni
istun sängyllä
ja toivon että joku lohduttaisi
sanoisi, pikku kirahvi,
ei hätää,
olet vielä niin pieni
ei sun tarvitse mistään vielä ymmärtää
...
sitten olen taas pieni ja iloinen
huoneeni valo on keltainen
valvon myöhään illalla
kuuntelen alkavaa yötä
en saisi enää valvoa
mutta kuuta täytyy palvoa
...
sitten muistan taas
että olen vanhempi
edelleen lapsi
mutta kuitenkin
istun huoneeni lattialla
ja on maaliskuu
ohut katkennut valonsäde
pääsee huoneen ikkunasta sisään
ja muistan, että
elämäni on nyt tässä
ja tarraan kevätvaloon
koska se lämmittää
pikkutyttö sydämessäni
nauraa heleää naurua
pian me kumpikin nauramme
kevät on tulossa
☆

ihana! tykkäsin ku täs oli toiveikas loppu <3 tää kirjotustapa muistutti mua siitä miten ite kirjotan, eli usein jotai runon ja tarinan sekoituksia :D hei kohta on pääsiäinen, joten mukavaa pääsiäistä jos siis sitä vietät! <3
VastaaPoistatoivottavasti perustat sit joskus oman blogin, ni pääsen lukemaan näitä sun runotarinasekotukisia <3 mut kiitos kommentista, ja hyvää pääsiäistä sullekin!
Poistaajattelin kesällä perustaa, ku silloin on varmaan aikaa selvitellä kaikki blogspotin salaisuudet :D
Poistajeiiii<33
PoistaUSVAAAAAA OOTAN SUN BLOGII NIIN PALJON !!!! <3<3<3 :D JEIIIII <3<3 JA MUUTEN VÄHÄ ENNAKOINTII I KNOW MUT HALUUTKO ALKAA LINKINVAIHTOON SITTEN KUN BLOGIS ALKAA PYÖRII? x3 <3
PoistaOFC HALUUN <33
PoistaJEEEEEEEEEEE <3<3
PoistaMie en pysty, tää runo oli aivan helvetin hyvä. Ja samaistuin siihen ihan todella, todella, todella paljon. (Paitsi, siihen yhten kohtaan mis sanottiin että "enkä enää saa juosta sateeseen". Se lausahdusjotenki sai mut sillee surulliseksi :( Mut huom! hyvällä tavalla, eli se ei ollut siis sellainen lause joka olis pilannut tän runon eiiiiii todellakaan, se oli tosi tunteita herättävä. Niiku tää koko runokin)
VastaaPoistaMistä säkeistä pidin, niin siis mä melkein huusin-nauroin vaikuttumisesta tosta "ja kuvittelen olevani pieni kirahvi" OIKEESTI NIIN SÖPÖ LAUSE. JA SIT TÄN TAKII SIT SE "ja toivon että joku lohduttaisi
sanoisi, pikku kirahvi, ei hätää," ISKI MUHUN KAUHEESTI JA HALUUN VAAN TULLA VIEREEN JA SILITTÄÄ HIUKSISTA JA OLLA ET "PIKKU KIRAHVI ANSAITSET KOKO MAAILMAN".
Tää runo oli myös kokonaisuutena ihan sika sika hyvä, niiku legit mun koko viikon buustaa nää sun runot ja kirjottelut aina ???? ja mun inspiraation ??? oikeesti LOVE ỲOU <3<3<3
Kiitosss ihanasta kommentistaa<33 on ihana kuulla että tää kosketti, se on ehdottomasti yks parhaimmista kehuista :3 ja siis hauska fakta, että mä joskus pienenä(ehkä 5-6v) kuvittelin joskus et oon kirahvi kun nousen ylös sängystä, en tiiä miks😭😭
PoistaEikääää söpööö :3
PoistaKans toi "olen niin iloinen että itken" on ihan sika ihana säe <3
VastaaPoista<3
Poista