kuurailua: loppu vihkoissa
Hei kaikki! Heti ekana tärkeä ilmoitusasia!
Nyt on tullut mun, eli kuuran matka täällä Lumikuu-blogissa päätökseen. On ollut ihanaa julkaista täällä mun runoja maailmalle, ja jopa tän blogin ansiosta mun runonkirjoitus on pysyny aktiivisena ja oon siitä suunnattoman iloinen!
Mutta huoli pois ystäväiseni, kuura ei ole katoamassa minnekkään! Se vain hiukan muuttaa muotoaan… ;)
Syy miksi kuuran runoja ei täällä enää näy on nimittäin se, että aijon perustaa oman blogin, jee! :D Vielä en ole aivan satavarma mikä sen nimeksi tulee, mutta kun aika on oikea ja tähdet kohdillaan voitte löytää tämän blogin linkinvaihtolaisista jotakin uutta ;)
Tää on tosi jännää enkä viel tiiä bloggaamisesta yhtään mitään, mutta pysykää kuulolla! Eiköhän kaikki selviä aikanaan <3
Sitten tän kertaseen!
Vihkoihin tulee kirjoitettua kaikenlaista. Koulutehtäviä lähinnä, mutta toisinaan runosia. Tässä siis pari tekstinpätkää, jotka ovat syntyneet kouluvihkojen sivuille, kaverin äikänkirjan takakansiin tai tehtävämonisteisiin :) Nauttikaa!
![]() |
| kuva: kuura |
_________________________
Silloin kuulin ekan kerran Linkopiitä
Turkoosissa huoneessa istuu sukupuuttoon kuollut mies
hänen silmänsä ovat vetiset
hän on itkenyt tai vain esittänyt sitä
voit lukea siitä hänen elämäkerrastaan
tuhat vuotta
rakastatko mua vielä silloinkin
tai siis
silloinkaan
aattutiv aajlih ukkip aakla tyn
maailma on rikki
miksi edes olen tänään täällä
voisin olla kotonani kalastelemassa noppia
tai norppia mitä lie otuksia olivatkaan en minä muista
teepusseja narunpäässä
en unohda tätä hetkeen
hetkeä tätä
kynä paperilla
lämmin viltti
otan sen kaiken vastaan
kitarasoolo
__________________
CD ja sinä
Me ei kuunneltu sitä CD-levyä
vaikka sen tänne asti toin
harmittaako sua ees?
Se oli erikoinen
(ootko säkin?)
sellainen kankainen
ei toista löydy
koko maasta
ei varmaan kuustakaan
niin maailmassa on vaan yks sellanen
(kuten suakin?)
Nyt varmaan vien sen kotiin
et saa kuulla siitä enää koskaan
varmaankaan
tiedoksi
ekan biisin nimi
on Jaakko Tossavaisen huoleton elämä
olispa meidänkin elämä
sellainen
huoleton
kitarasoolo
_____________________
Hymy
Kerran katsoin taakseni
kun lähdit
kerran uskalsin
näin kiharat hiuksesi
heiluivat kävellessäsi
puolelta toiselle
kuin aallot meren
mietin, että hymyilitkö
mietin, mietitkö minua
kaipasitko luokseni jo nyt
vaikka vasta lähdin
ja pian taas nähtäisiin
en uskalla
pelkään että torjut
yliajattelen kaiken
ja oon sittenkin
sulle pelkkä sivuhahmo
hymyiletkö
kun seuraavan kerran nähdään
yritän katsoa tarkasti
niin arvaan miten me päätytään
____________________
Nuha
Luulin
että sydämeni murtuessa
tipun itsekin
ja kuihdun pois
kävikin niin
että mulle tuli vain nuha
ja nyt niiskutan
joka askeleella
nuhanenä
niiskuneiti
Oletkos itkenyt?
En
mulla on vain allergia
Taidan olla
sydänsurujen allergikko
numero
yksi
onko lääkettä
tai edes pienen pientä nenäsumutetta
jolla saisin tämän loppumaan
ennen kuin kerkeää
kunnolla edes alkamaan
ja niiskuneidiksi
mut siten muuttamaan
____________________
Virtapiiri
onko takapihalla
riippukeinuleiri
älä sano
että vanhat lupaukset
ovat jo katkenneet
ja tuhkaan unohtuneet
ei voi pyyhekumilla
mustekynän tekosia
pois hinkata
en halua olla olemassa
tai siis siltä tuntuu
toisinaan
silloin kun luulen
että aiot mut hylätä
ihan kokonaan
nyt haukotuttaa
älä katso mun hampaita
niissä on jälkiä
tunnen virtapiirin
mutta joskus mietin
onko se meidän kahden
vai vaan mun kuvitelmien välinen
__________________
Silmäsi ovat paperini
kirjoitin sun silmiin
haikuja
kissan naukuja
ja salaisuuden
et huomaa
kirjotan aina
kun sua tuijotan
tajusitko?
silmissäs on tarina
kuukausia vuosia
koko elämä
tunnetko
tunnetko ne kirjaimet
mitä silmiis sillon kirjoitin
älä kato pois
haluan kirjoittaa
sen lop

Aluks kun luin ton että sun matka täällä tulee päätökseen, ehdin jo olla surullinen.... mutta mahtavaa että perustat oman blogin! :D Mäkin oon ajatellut sitä monta kertaa (siis että perustais blogin), mutta en oo koskaan saanu aikaseks... ehkä jonain päivänä vielä (kesällä? silloin olis aikaa, kunhan sais tän stressaavan ysin loppuun).
VastaaPoistaTaas kerran, nää runot oli upeita! Se eka oli jotenki whimsical ja tosi mielikuvituksellinen sekä ihana <33
Heii tulen täältä vain taas vaihteeksi sanomaan että toivon tosi paljon että usva perustat oman blogin, jos toteutat tän suunnitelman kesällä niin muista tulla kertomaan tänne!!! <3
PoistaKiitos Usva :3 Ja jos perustat kesällä oman blogin niin kerro ehottomasti, haluun päästä lukee sitä!! Toivottavasti nähään mun blogin kommenttikentissä jatkossa, sun kommentit on ollu aina ihania :3 <3
Poistaoi ihania ootte, mun so far olemattomalla blogilla on jo kaks (?) tulevaa lukijaa <33 ja tottakai mä tuun sun blogii lukemaan kuura :)
Poista