kuurailua: loppu vihkoissa

Hei kaikki! Heti ekana tärkeä ilmoitusasia!


Nyt on tullut mun, eli kuuran matka täällä Lumikuu-blogissa päätökseen. On ollut ihanaa julkaista täällä mun runoja maailmalle, ja jopa tän blogin ansiosta mun runonkirjoitus on pysyny aktiivisena ja oon siitä suunnattoman iloinen! 


Mutta huoli pois ystäväiseni, kuura ei ole katoamassa minnekkään! Se vain hiukan muuttaa muotoaan… ;)


Syy miksi kuuran runoja ei täällä enää näy on nimittäin se, että aijon perustaa oman blogin, jee! :D Vielä en ole aivan satavarma mikä sen nimeksi tulee, mutta kun aika on oikea ja tähdet kohdillaan voitte löytää tämän blogin linkinvaihtolaisista jotakin uutta ;) 


Tää on tosi jännää enkä viel tiiä bloggaamisesta yhtään mitään, mutta pysykää kuulolla! Eiköhän kaikki selviä aikanaan <3


Sitten tän kertaseen! 

Vihkoihin tulee kirjoitettua kaikenlaista. Koulutehtäviä lähinnä, mutta toisinaan runosia. Tässä siis pari tekstinpätkää, jotka ovat syntyneet kouluvihkojen sivuille, kaverin äikänkirjan takakansiin tai tehtävämonisteisiin :) Nauttikaa!



kuva: kuura




_________________________

Silloin kuulin ekan kerran Linkopiitä


Turkoosissa huoneessa istuu sukupuuttoon kuollut mies

hänen silmänsä ovat vetiset 

hän on itkenyt tai vain esittänyt sitä

voit lukea siitä hänen elämäkerrastaan


tuhat vuotta

rakastatko mua vielä silloinkin

tai siis

silloinkaan


aattutiv aajlih ukkip aakla tyn

maailma on rikki

miksi edes olen tänään täällä

voisin olla kotonani kalastelemassa noppia

tai norppia mitä lie otuksia olivatkaan en minä muista

teepusseja narunpäässä


en unohda tätä hetkeen

hetkeä tätä

kynä paperilla

lämmin viltti


otan sen kaiken vastaan


kitarasoolo



__________________

CD ja sinä


Me ei kuunneltu sitä CD-levyä

vaikka sen tänne asti toin

harmittaako sua ees?


Se oli erikoinen

(ootko säkin?)

sellainen kankainen

ei toista löydy

koko maasta

ei varmaan kuustakaan

niin maailmassa on vaan yks sellanen 

(kuten suakin?)


Nyt varmaan vien sen kotiin

et saa kuulla siitä enää koskaan

varmaankaan


tiedoksi

ekan biisin nimi

on Jaakko Tossavaisen huoleton elämä


olispa meidänkin elämä 

sellainen


huoleton


kitarasoolo



_____________________

Hymy


Kerran katsoin taakseni

kun lähdit

kerran uskalsin


näin kiharat hiuksesi

heiluivat kävellessäsi

puolelta toiselle

kuin aallot meren


mietin, että hymyilitkö

mietin, mietitkö minua

kaipasitko luokseni jo nyt

vaikka vasta lähdin

ja pian taas nähtäisiin


en uskalla

pelkään että torjut

yliajattelen kaiken

ja oon sittenkin

sulle pelkkä sivuhahmo


hymyiletkö

kun seuraavan kerran nähdään

yritän katsoa tarkasti

niin arvaan miten me päätytään



____________________

Nuha


Luulin 

että sydämeni murtuessa

tipun itsekin

ja kuihdun pois


kävikin niin

että mulle tuli vain nuha

ja nyt niiskutan

joka askeleella


nuhanenä

niiskuneiti

Oletkos itkenyt?


En 

mulla on vain allergia


Taidan olla

sydänsurujen allergikko

numero 

yksi 


onko lääkettä

tai edes pienen pientä nenäsumutetta 

jolla saisin tämän loppumaan

ennen kuin kerkeää

kunnolla edes alkamaan


ja niiskuneidiksi 

mut siten muuttamaan 



____________________

Virtapiiri


onko takapihalla 

riippukeinuleiri 

älä sano 

että vanhat lupaukset 

ovat jo katkenneet 

ja tuhkaan unohtuneet


ei voi pyyhekumilla 

mustekynän tekosia 

pois hinkata


en halua olla olemassa 

tai siis siltä tuntuu 

toisinaan 

silloin kun luulen 

että aiot mut hylätä 

ihan kokonaan


nyt haukotuttaa 

älä katso mun hampaita

niissä on jälkiä


tunnen virtapiirin 

mutta joskus mietin 

onko se meidän kahden 

vai vaan mun kuvitelmien välinen



__________________

Silmäsi ovat paperini


kirjoitin sun silmiin

haikuja

kissan naukuja

ja salaisuuden


et huomaa

kirjotan aina

kun sua tuijotan

tajusitko?


silmissäs on tarina

kuukausia vuosia

koko elämä


tunnetko

tunnetko ne kirjaimet

mitä silmiis sillon kirjoitin

älä kato pois

haluan kirjoittaa

sen lop




Kommentit

  1. Aluks kun luin ton että sun matka täällä tulee päätökseen, ehdin jo olla surullinen.... mutta mahtavaa että perustat oman blogin! :D Mäkin oon ajatellut sitä monta kertaa (siis että perustais blogin), mutta en oo koskaan saanu aikaseks... ehkä jonain päivänä vielä (kesällä? silloin olis aikaa, kunhan sais tän stressaavan ysin loppuun).
    Taas kerran, nää runot oli upeita! Se eka oli jotenki whimsical ja tosi mielikuvituksellinen sekä ihana <33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii tulen täältä vain taas vaihteeksi sanomaan että toivon tosi paljon että usva perustat oman blogin, jos toteutat tän suunnitelman kesällä niin muista tulla kertomaan tänne!!! <3

      Poista
    2. Kiitos Usva :3 Ja jos perustat kesällä oman blogin niin kerro ehottomasti, haluun päästä lukee sitä!! Toivottavasti nähään mun blogin kommenttikentissä jatkossa, sun kommentit on ollu aina ihania :3 <3

      Poista
    3. oi ihania ootte, mun so far olemattomalla blogilla on jo kaks (?) tulevaa lukijaa <33 ja tottakai mä tuun sun blogii lukemaan kuura :)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

runo

päiväkirja

Q&A