kuurailua: haikuja, et näe tähtiä
Heipsis kaikki lukijat jälleen kerran <3
Tänään kuuralla, eli minulla, on teille tarjolla haikuja! En kovin paljon sellaisia ole kirjoittanut tai edes lukenut, joskus jossakin Koiramies-sarjakuvassa taisi olla haiku tai pari, eli on siis vähän vieras kirjoitusmuoto tämä :) Mutta eipä se estä, tässä mun haikukokeiluja teille!
![]() |
| kuva: kuura |
_____________________
kulmikkaat hanskat
eivät mahdu käsiini
heitän ne kaivoon
suljen silmäni
tajuan olevani
kaupunkilainen
pysähdy nytten
montako koiraa näet
katso taivaalle
mä lähden nyt pois
jos säkin lähdet poikkeen
joskus tavataan
__________________
lempilauluni
onko suunnitelmasi
sydän varastaa
aijotko sinä
huomioni kaapata
esim huomenna
hämäät minua
yliajattelen vaan
aivan kaiken taas
menen nukkumaan
sanotko hyvää yötä
tai vaik huomenta
ootko veteni
elämänjanoinen oon
mulla on jano
______________________
talvehdin täällä
siipiesi suojissa
et sä mua lyö
kova pakkanen
olenkohan itsekin
jääkuningatar
sormet kohmeiset
eivät sula edes kun
niitä silität
kuuraa hiuksissain
kaipaan pieneen pesääni
joku talloi sen
sydämeni on
jäiseksi muuttumassa
pelasta minut
______________________
tähtien kanssa
lennät pois kauas sinne
missä olen nyt
lensin jonnekin
näen alhaalla sinut
olet tähtiä
kulman takana
poskellasi kyynel
halaan sinua
tunnen rakkautta
ja jotakin kirkkaampaa
ootko se sinä
tunnetko tämän
kauniissa kuutamossa
et näe tähtiä

olipa söpöjä <3 noi jotka liittyi talveen/jäähän oli erityisen kivoi :)
VastaaPoistabtw luin kellopelisydämen, ja oli muuten hyvä! juoni jännittävä, muttei mitenkään paras, mutta tykkäsin sen hahmoista tositosi paljon!!
Kiitos kommentista Usva! Ihana kuulla et luit Kellopelisydämen, se on tosi hyvä kirja <3 Jos innostuit niin siitä on kans kakkososa, Talven taitto :D En oo ite lukenu sitä mut jos innostut lukee sen jossakin kohtaa niin kerro oliko hyvä!
PoistaMoi
VastaaPoista