kuurailua: hyönteinen, kukka, lokki ja naapurikunta

Moipöö, ja välkömmen to kuuran runot again ;D 


Kerrompa tähän alkuun mun päivästä, ellei siitä ole haittaa hihi :3 

Tänään oli aika perus päivä, olin koulussa ja meillä oli englanninkoe (meni yllättävän hyvin hihi :D) ja olin kans pitämässä semmosta kaveritaitobingoa välkillä eri luokille (koska oon tukioppilas ja meillä on tällä viikolla kaveritaitoviikko <3) Meil oli ruokana jauhelihakeittoo, mut ite syön sitä kasvisruokaa nii se oli jotaki papu-herne-keittoo ja oli siin kans perunaa ja jotaki soijaproteiinin näköstä? :3
Koulun jälkeen lähin pitää kerhoa (pidän kamun kaa sellasta käsityökerhoa alakouluikäsille lapsille :D) ja tehtiin siellä joulutonttuja! Tän jälkeen menin kirjastolle oottelee kyytiä kotiin, ja kotona oon nyt kuunnellu musiikkia ja selaillu pinterestii :3


Mut se mun päivästä! Ja seuraavaksi runoihin: 


Tänään mulla on tämmösiä random runoja jotka kertoo random asioista, esim kärpäsestä :D 

Toivottavasti pidätte <3




kuva: kuura



Neilikoita


Neilikoita! 

Tarvitsemme rakennuspiirustukset

jotta ne eiliset eivät toistu

ainakaan tällä vuosisadalla


Kamalasti kaikkea

ehkä vähän liikaakin

siinä biisissä oli sanat

“did it’s people want too much”

hmmmm


samaistun siihen

ja moneen muuhun asiaan

leppäkerttu rantaojassa

halusi vain päästä lentoon


neljän aikaan

on talvella pimeää

mulla on taskulamppu

tule meille suojaan


voisin kirjoittaa haikuja

mutta valitsin tämän

ehkä se on ihan ok

jatketaan huomenna


________________________

Kärpänen


Mun ikkunan välissä on kärpänen

miten se on sinne joutunu

ja miks


avasin vaa verhot

ja siin se oli

paikallaan seiso

ja varmaan vahingos herätin sen


koska sit se alko lentää

ja lentää ympäriinsä siellä ikkunan sisällä

miten mie saan sen sieltä pois?


Kun sanoin et haluaisin akvaarion

en tarkottau kärpästä ikkunan välissä

kinda sama asia

mut jotain puuttuu


onks kärpänen kala

ei sil kyl oo eviä

ja kalat ei yleensä lennä

niin ehkä haastankin koko öttiäisen oikeuteen


Keksinkin ratkasun

hommaan lemmikkisammakon

koska nehän noist kärpäsist tykkää

niin se vois hoitaa koko homman pois päiväjärjestyksestä

ja sit voisin leijuu

et omistan sammako nimeltä Raejuusto


Mun sisko leikkii huulikiillolla

koko huone tuoksuu mansikalta

joltakin tahmealta ja kimaltavalta

varmaan se kärpänen tuntee ittensä prinsessaks

kun voi tääl huullikiiltohuuruissa asua


_______________________
Lokkien piirakkaa


Keltaiset silmät

niiden takana horisontti

kiljuvat linnut

skriiv skriiv


onko niillä mukana piirakkaa

jos olisi

voisin liittyä seuraan

ilman ennakkoluuloja


Haluaisin etsiä simpukoita

vaikka tuolta poukamasta

ne ei löytäisi meitä sieltä

kunnes meidän unista


Minuutti kului jo

mutta se ei haittaa

koska maailma on meidän

ainakin toistaiseksi


______________________

Naapurikunta


Jokainen tarvitsee naapurikunnan

Johon paeta omaa

Tehdä asioita

Ilman että kukaan tunnistaa


Siellä voi makoilla keskustan puistossa

Juosta hiekkarannalla

Soittaa kitaraa parvekkeelta

Tanssia kadulla

Act like you are crazy

Or just having fun


Siellä kukaan ei tunne sinua

”Kuka tuo on? Onko se sen ja sen tyttö?”

Ei ne tiedä

Ne ei ole kotoisin sieltä

Mistä tulen


Voin laulaa kadulla lempi laulua

Ehkä joku inspiroituu

Ja alkaa tekemään samaa

Voitais olla bestikset

Tehdä omia juttuja

Kirjoittaa runoja auringon laskussa

Reginan soidessa

Kaupunginrannan nurmikkomäessä


Katsellaan kuinka keski-ikäiset lenkkeilee hiekkateillä

Järvi aaltoilee

Yksinäinen vene lipuu satamaan

Ja aurinko leikkii meidän kasvoilla


Tehdään se kaikki

Ennen talvea

Silloin maa jäätyy

Ja perse paleltuu

Sormet jäätyvät puikoiksi

Sisällä olkkarissa odottaa vilttivuori

Ja lämmin nojatuoli


Silloin juodaan kaakaota

Ja katsotaan hyviä leffoja

Omassa kodissa

Omassa kunnassa



________________

ps. :3

Oon kirjottanu kaikki tähän mennessä julkastut runot tänä syksynä tai sen aikana, ja nyt parina viime kuukautena mun runosuoni ei oo erityisemmin sykkiny. Joten, jos haluatte, voitte antaa tonne kommenttikenttään joitakin ideoita, random virkkeitä tai sanoja joita voisin hyödyntää uusissa runoissa joita kirjottaisin esim ens postaukseen :3 


Sii juu kahen viikon päästä! <3



Kommentit

  1. Toi kärpänen-runo oli nii hauska :D Naapurikunta-runo oli ihana myös <33 hieman samaistuttava
    Ideoita:
    - runo perhosesta
    - runo vapaudesta ja siitä mitä vapaus sulle merkitsee
    - teksti, jonka otsikko on "minä ja hän", mutta tekstistä ei koskaan paljastu, kuka se hän oikeastaan on
    - keksi joku kuvaannollinen termi esim. särkynyt sydän, ja kirjoita siitä teksti kirjaimellisesti, esim. mä oon kirjoittanut semmosen säetarinan, joka kertoo tytöstä, jolla on särkynyt sydän, mutta sillä tavalla et sil on paha sydänsairaus
    juu toivottavasti saat runosuonesi sykkimään taas <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Usva!! <3
      Kiva kuulla et samaistuit naapurikuntarunoon :D Se on mullekkin tosi samaistuttava, koska asun periaatteessa kolmen kunnan välissä ja käyn niissä kaikissa viikottain :D Ja kiitos sikasika paljon noista ideoista, katotaan päättyks niistä joku ens viikolla kuura-postaukseen :3 P.S. ootko käyny lukee Lumin särkynyt sydän -runot? Ne on tosi hyviä! :3

      Poista
    2. oon lukenut (nyt kävin lukee uudestaan) <3 ne on joo tosi hyvii! odotan jo innolla sun seuraavia tekstejä!

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

runo

päiväkirja

Q&A