kuurailua: hyönteinen, kukka, lokki ja naapurikunta
Moipöö, ja välkömmen to kuuran runot again ;D
Kerrompa tähän alkuun mun päivästä, ellei siitä ole haittaa hihi :3
Tänään oli aika perus päivä, olin koulussa ja meillä oli englanninkoe (meni yllättävän hyvin hihi :D) ja olin kans pitämässä semmosta kaveritaitobingoa välkillä eri luokille (koska oon tukioppilas ja meillä on tällä viikolla kaveritaitoviikko <3) Meil oli ruokana jauhelihakeittoo, mut ite syön sitä kasvisruokaa nii se oli jotaki papu-herne-keittoo ja oli siin kans perunaa ja jotaki soijaproteiinin näköstä? :3
Koulun jälkeen lähin pitää kerhoa (pidän kamun kaa sellasta käsityökerhoa alakouluikäsille lapsille :D) ja tehtiin siellä joulutonttuja! Tän jälkeen menin kirjastolle oottelee kyytiä kotiin, ja kotona oon nyt kuunnellu musiikkia ja selaillu pinterestii :3
Mut se mun päivästä! Ja seuraavaksi runoihin:
Tänään mulla on tämmösiä random runoja jotka kertoo random asioista, esim kärpäsestä :D
Toivottavasti pidätte <3
![]() |
| kuva: kuura |
Neilikoita
Neilikoita!
Tarvitsemme rakennuspiirustukset
jotta ne eiliset eivät toistu
ainakaan tällä vuosisadalla
Kamalasti kaikkea
ehkä vähän liikaakin
siinä biisissä oli sanat
“did it’s people want too much”
hmmmm
samaistun siihen
ja moneen muuhun asiaan
leppäkerttu rantaojassa
halusi vain päästä lentoon
neljän aikaan
on talvella pimeää
mulla on taskulamppu
tule meille suojaan
voisin kirjoittaa haikuja
mutta valitsin tämän
ehkä se on ihan ok
jatketaan huomenna
________________________
Kärpänen
Mun ikkunan välissä on kärpänen
miten se on sinne joutunu
ja miks
avasin vaa verhot
ja siin se oli
paikallaan seiso
ja varmaan vahingos herätin sen
koska sit se alko lentää
ja lentää ympäriinsä siellä ikkunan sisällä
miten mie saan sen sieltä pois?
Kun sanoin et haluaisin akvaarion
en tarkottau kärpästä ikkunan välissä
kinda sama asia
mut jotain puuttuu
onks kärpänen kala
ei sil kyl oo eviä
ja kalat ei yleensä lennä
niin ehkä haastankin koko öttiäisen oikeuteen
Keksinkin ratkasun
hommaan lemmikkisammakon
koska nehän noist kärpäsist tykkää
niin se vois hoitaa koko homman pois päiväjärjestyksestä
ja sit voisin leijuu
et omistan sammako nimeltä Raejuusto
Mun sisko leikkii huulikiillolla
koko huone tuoksuu mansikalta
joltakin tahmealta ja kimaltavalta
varmaan se kärpänen tuntee ittensä prinsessaks
kun voi tääl huullikiiltohuuruissa asua
_______________________
Lokkien piirakkaa
Keltaiset silmät
niiden takana horisontti
kiljuvat linnut
skriiv skriiv
onko niillä mukana piirakkaa
jos olisi
voisin liittyä seuraan
ilman ennakkoluuloja
Haluaisin etsiä simpukoita
vaikka tuolta poukamasta
ne ei löytäisi meitä sieltä
kunnes meidän unista
Minuutti kului jo
mutta se ei haittaa
koska maailma on meidän
ainakin toistaiseksi
______________________
Naapurikunta
Jokainen tarvitsee naapurikunnan
Johon paeta omaa
Tehdä asioita
Ilman että kukaan tunnistaa
Siellä voi makoilla keskustan puistossa
Juosta hiekkarannalla
Soittaa kitaraa parvekkeelta
Tanssia kadulla
Act like you are crazy
Or just having fun
Siellä kukaan ei tunne sinua
”Kuka tuo on? Onko se sen ja sen tyttö?”
Ei ne tiedä
Ne ei ole kotoisin sieltä
Mistä tulen
Voin laulaa kadulla lempi laulua
Ehkä joku inspiroituu
Ja alkaa tekemään samaa
Voitais olla bestikset
Tehdä omia juttuja
Kirjoittaa runoja auringon laskussa
Reginan soidessa
Kaupunginrannan nurmikkomäessä
Katsellaan kuinka keski-ikäiset lenkkeilee hiekkateillä
Järvi aaltoilee
Yksinäinen vene lipuu satamaan
Ja aurinko leikkii meidän kasvoilla
Tehdään se kaikki
Ennen talvea
Silloin maa jäätyy
Ja perse paleltuu
Sormet jäätyvät puikoiksi
Sisällä olkkarissa odottaa vilttivuori
Ja lämmin nojatuoli
Silloin juodaan kaakaota
Ja katsotaan hyviä leffoja
Omassa kodissa
Omassa kunnassa
________________
ps. :3
Oon kirjottanu kaikki tähän mennessä julkastut runot tänä syksynä tai sen aikana, ja nyt parina viime kuukautena mun runosuoni ei oo erityisemmin sykkiny. Joten, jos haluatte, voitte antaa tonne kommenttikenttään joitakin ideoita, random virkkeitä tai sanoja joita voisin hyödyntää uusissa runoissa joita kirjottaisin esim ens postaukseen :3
Sii juu kahen viikon päästä! <3

Toi kärpänen-runo oli nii hauska :D Naapurikunta-runo oli ihana myös <33 hieman samaistuttava
VastaaPoistaIdeoita:
- runo perhosesta
- runo vapaudesta ja siitä mitä vapaus sulle merkitsee
- teksti, jonka otsikko on "minä ja hän", mutta tekstistä ei koskaan paljastu, kuka se hän oikeastaan on
- keksi joku kuvaannollinen termi esim. särkynyt sydän, ja kirjoita siitä teksti kirjaimellisesti, esim. mä oon kirjoittanut semmosen säetarinan, joka kertoo tytöstä, jolla on särkynyt sydän, mutta sillä tavalla et sil on paha sydänsairaus
juu toivottavasti saat runosuonesi sykkimään taas <3
Kiitos kommentista Usva!! <3
PoistaKiva kuulla et samaistuit naapurikuntarunoon :D Se on mullekkin tosi samaistuttava, koska asun periaatteessa kolmen kunnan välissä ja käyn niissä kaikissa viikottain :D Ja kiitos sikasika paljon noista ideoista, katotaan päättyks niistä joku ens viikolla kuura-postaukseen :3 P.S. ootko käyny lukee Lumin särkynyt sydän -runot? Ne on tosi hyviä! :3
oon lukenut (nyt kävin lukee uudestaan) <3 ne on joo tosi hyvii! odotan jo innolla sun seuraavia tekstejä!
Poista<3
Poista