kuurailua: naura maailma pois

 Heiii ja tervetuloaaaaa kuuran runojen pariiin :D 


(jos et tiedä mistä on kysymys, niin käy lukemassa "kuura?"-sivu! :)  )

Mun ensimmäinen runo täällä blogissa on myöskin ensimmäinen jonka olen mun tietokoneelle riipustanut joskus aikoja sitten :3 Se kertoo hänestä (voi hän on niin ihana) ja auringosta ja nauramisesta. Ja siitä kuinka ihanaa on että on tänään. 



kuva: kuuran ottama



Naura maailma pois


Silmänsä hänellä ovat kuin osmankäämit rantaojassa: ruskeaa ja häivähdys vihreää. Näky saa minut niin sekaisin että melkein kuolen. Tuuli heiluttaa tukkaa. Rakastan tuulta. En muista mitä juttelet, vaikka sanoit ihan äsken kaiken. Sumua vain, mutta ei sei haittaa. Varmaankin se kuuluu rakkauteen. 


Jos et kuuntele girl in red niin varmaan räjähdän. 

Aika koomista etten itse edes tykkää punaisesta ylläni

mutta onneksi ajatus on tärkein.


Rakastan aurinkoa

koska se rakastaa sua.

Se tekee sun hiuksista häikäisevät 

ja haluan vain upottaa mun kädet niihin

ja


mmhhhm 

maku


Jospa me vain makoillaan täällä rantahietikolla kunnes kuollaan tähän onneen

onni sattuu

perkele

jos et tiennyt niin koita muistaa.


Onneksi meillä on tänään

koska tänään on hyvä päivä olla olemassa

Koska jos ei olisi tänään

ei olisi myöskään huomenna

tai ensi tiistaina.


Voisin lentää kuin lintu

merelle ja huutaa onnen pihalle

lokki

skriii skrii

vaikka se tuntuu ihanalta, vapaus tuntuu sadulta

koska sitä se ehkä onkin.

Sitten loppujen lopuksi


Jos vain voitaisiin

menisitkö kanssani kerrostalojen katoille

me istuttettaisiin sinne auringonkukkia

ja naurettaisiin maailma pois


~ ~ ~


Olisiko sulla lainata

kengännauhoja

Kun hukkasin omani


Vaikka se on vale

sua naurattaa

Naura maailma pois. 


Onneksi on kesä

Onneksi meillä on tämä päivä

Jotkut pojat pyöräilee tuolla alhaalla

Eikä ne tajua olla kiitollisia

Että joku odottaa niitä kotiin


Voisiko aurinko jo laskea?

Että näkisin sen leikkivän sun hiuksilla

Ja huulilla

Shhhhh


hiljaisuus

jota kukaan ei halua nähdä

ja tulevaisuus

jota kukaan ei tahdo kuulla


hiljaisuus on joskus parempi kuin äänet

äänet täällä

ääööääööshshshshdrrps


ja sitten ne pään sisällä olevat

kuka ne hiljentää


en jaksa tätä kokonaisuutta

äly puuttuu

vääriä tekoja väärinä hetkinä

väärät sanat väärään aikaan

aina on väärä 

milloin oikea


mutta meidän keltainen olemuksemme huutaa maailmalle että haistakaa paska

vihreät tölkit ojassa

kertovat vain siitä 

että maailma tuhoutuu


mutta ei tänään

varmaankaan

ja vaikka jos 

niin naura maailma pois

Kommentit

  1. Ja muuten mä harrastan kanssa kitaran ja pianon soittoa:3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau ihana kuulla :D Kauanko oot soittanu? 🎵

      Poista
    2. Pianoo oon soittanut jo pitkään, kitaran aloitin jouluna:)

      Poista
    3. Eikä, siis mäkin oon soittanu pianoo pidempään mut alotin kitaran tasan vuos sitten :D <3 Aika kivaaa :3

      Poista
  2. Oi, tää oli ihana!! <33 rakastin kuinka hyvin kaikki tunteet välittyivät tästä tekstistä!
    Kävin lukemassa tuon Kuura-sivun, ja "epäruno" on mahtava nimitys :D Koska mäkin kirjoitan epärunoja, koska musta tuntuu että ei niitä mun raapustuksia voi runoiks kutsuu :') Mutta tätä vois, mun mielestä tää on ihan kelpo runoksi :) ja sitä paitsi, runolle ei oikeen oo ees sääntöjä... kyllä melkein mikä tahansa säkeisiin jaettu teksti voi olla runo :D apua nyt mä höpötän ihan liikoja (ja sekavia)... no, anyways, hyvää syksyy kaikille <3 (ja ääää kuinka kaunis syksyn aika nyt on, ainakin missä itse asun on ollu niin upeen näköstä!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Usva et sä mittää höpötä liikoja vaan on ihan sika ihana kuulla sun ajatuksia!! <3 Eli kiitos tuhannesti oikeesti ihanaa :3 Syksystä, niin täällä on tippunu lehdet jo puista ja kuuraa (heh :D) tarttunu maahan, ja rehellisesti pidän enemmän siitä lehdet puissa ja ei pakkasta -syksystä 🍂
      Onneks tää kestää vaan hetken ja pian on jo kevät ja purot solisee :3 (no ehkä se ei nyt niin pian täällä ole mutta anywayyy) Kiitos siis Usva ja nähään ens epärunojen parissa <3

      Poista
    2. No joo, nyt viime viikolla alko tulla kuuraa nurmikoille ja on jo aika kylmä! Mä ikävöin jo nyt kesää, mutta on talvenkin tulo ihan ok, koska pianhan on jo joulu :D

      Poista
    3. Oiii joulu on ihanaaaa :3 Mä ite en kaipaa kesää niin paljon, mut mun lempi vuodenaika on kevät-kesä! Eli ei kevät enää mut ei kesäkesäkään :3 Sitä odotan✨ Ja talvessa sitä et pääsee laskettelemaan <3

      Poista
    4. Ainiin hups, siis terkuin kuura, unohin nimimerkin laittaa tohon :3

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

runo

päiväkirja

Q&A