Runoja tähtitaivaalta
Moi ja tervetuloa runopostaukseen-taas kerran :) Ennen kuin mennään runoihin, niin kuulisin mielelläni lukijoilta ideoita. Eli minkälaisia postauksia tahtoisitte lukea jatkossa? Oon avoin kirjottaa aika lailla kaikkee, ja olis ihana kuulla ideoita niiltä jotka joutuu näitä tekstejä sit lukemaankin :)
Tällä kertaa mulla on teemakin näille runoille, eli tähdet :) toi vika kertoo tosin enemmän yöstä, mutta sopii tunnelmaltaan noihin muihin :D
Kerro mielipide tai jos herää mitä tahansa ajatuksia!!
![]() |
| kuva:pexels.com |
★
en ole sun tähti
en loista sun suuntaan
sun varjossa en jaksa säihkyä
sun silmiä en jaksa sokaista
en ole sun tähti
en ole kaunis,
en sulle tai en ollenkaan
sun vieressä himmenen
nielaiset valon ja kauneudenkin
etsi siis joku toinen
sellainen tähti joka mieluusti himmenee sun viereesi
tai sellainen, joka on liian kirkas ollakseen kenenkään oma
etsi joku sellainen
koska minä
en ole sun tähti.
★
kun tähti syntyy,
kaasupilvi romahtaa
se luhistuu
oman painovoimansa alle
voinko minäkin luhistua nyt
jotta syntyisin uudelleen
vähän säihkyvämpänä
vähän uudempana
★
ja äkkiä on keskiyö
ja äkkiä oon yksin
hereillä edelleen
katselemassa tähtiä
ne on oikeasti tosi kaukana
vaikka loistaakin tänne kirkkaana
ja äkkiä tajuan
ja äkkiä havahdun
että kyyneleet silmissä
olen yksin yössä
lohduttavan hiljainen huoneeni
pelottavan hiljainen mieleni
★

kauniita runoja <3 tuo toinen oli mun lemppari näistä :)
VastaaPoistakerta sä näitä ideoita pyydät, niin olisi ihanaa jos kirjoittaisit säemuodossa tarinoita (: aiheideana olis luonto (vaik kirjoitat luonnosta usein (?), olis kiinnostavaa lukee lisää sun tekstei luonnosta, koska kirjoitat UPEASTI siitä)
Kiitos taaskerran kommentista(hih, oot ainut kuka tänne kommentoi joten ekstra suuri kiitos :D) säetekstien kirjoittaminen on super hyvä idea, ehdottomasti otan idealistalle!!
PoistaBtw, onko sulla Usva omaa blogia? En löytäny sun profiilista mutta jos sulla on vaikka eri blogialustalla ni aattelin kysyä :)
Heh :D
Poistamulla ei ole just nyt omaa blogia, mutta oon miettiny sellaisen aloittamista pitkään :) ehkä mä joskus tänä vuonna vielä aloitan blogaamisen... haluisin vaikka heti aloittaa blogin pitämisen mutta ei oo aikaa hirveesti ku on harrastus joka on monta kertaa viikossa sekä koulu nyt varsinkin ysiluokalla (luulen ainakin) tulee viemään paljon aikaa :') mut katotaan jos joskus perustaisin...
Ihania runoja! Ja postausideoiksi... noo, olisi kiva ehkä jos tietäisi jotain lisää susta, että esim joku ystävyyskirjajuttu...? Sit sun tarinat on tosi hyviä, ja oot ihan sairaan hyvä kirjottaan runoja! Joten joo, en lo vielä lukenut sun yhtäkään "uutta" postausta kun löysin tänne vasta eilen :,)
VastaaPoistakiitos kommentista ja ideasta :3 ystäväkirja vois olla kiva idea, mutta ehkä pyytäisin sit mun lukijoilta niitä kysymyksiä että ne on varnasti kiinnostavia? :)
Poista