Runoja!!
Heiiii!! Täs on nyt mennyt semmoset vähän yli kolme kuukautta, kun viimeks julkasin, eli hups :'')
Oon kyllä kirjottanut oikeestaan aika paljonkin juttuja, jotkin hyviä, jotkut huonoja, mutta ei oo ollut sellasta suurta inspiraatiota julkaista mitään niistä tänne. Tästä postauksesta saan kiittää mun yhtä ystävää, jolta sain idean julkaista taas hetken tauon jälkeen runoja! Eli tervetuloa runopostaukseen, jossa on ekana tommonen kuukausiruno, jonka kirjoitin joskus n. kuukausi sitten, ja sitte yks tommonen j lyhyempi minkä kirjotin joskus n. viikko sitten
Tästä tuli vähän lyhyt postaus, mutta ei se ehkä haittaa :)
![]() |
| kuva:minä |
☆
uusi vuosi, me ollaan ihan onnessamme
me kävellään käsi kädessä ja kiinni toisissamme
on niiiiin kylmä
helmikuu
helmikuussa tuli auringonpaiste
silti pakkanen puristi meitä lujaa
mut kohta lumi sulaa
maaliskuu
kevättä on pienesti ilmassa
sä oot omissa maailmoissa
takatalvi
huhtikuu
mentiin järven rantaan, istuttiin siinä vierekkäin
hiljaa kevät saapuu ja sulattaa sydämet
toukokuu
puutarha nousee horroksesta mun takapihalla
mä pyysin sua kattomaan sitä, sanoit ei kiinnosta?
mut ainaki nyt on jo aika lämmintä
kesäkuu
kesä saapui vihdoin, mua laulattaa
eväsretki tiedossa, mut sul oli muuta menoo
istun yksin viltillä ja kesätuuli puhaltaa
heinäkuu
niistä on heinäkuut tehty
hellettä on, mut sun sydän on viilee
elokuu
pitkät pyöräretket, hiipuva helle
kysyin, mikä sua vaivaa, et kertonut mulle
pikkuhiljaa illat jo pimentyy
syyskuu
illalla on jo vähän hämärää
katson suhun päin, en ketään nää
lehdet tippuu, aurinko laskee taas
en enää jaksanut odottaa sua
näin ensilumen, se meinaa uutta alkua
taivas on pimeä, maassa ruskeita lehtiä
marraskuu
tänään näin sut ulkona
sanoit vaan ”moi” ja jatkoit matkaa
jäätynellä kadulla, sydän hakkaa
joulukuu
lumi puiden oksilla, kaunista
teen yksin lumienkelin
vuosi vaihtuu huomenna, sä jäit sinne viimevuoteen
(mä en oo ihan varma mitä mieltä oon tästä seuraavasta runosta, tää on yksi mun todella myöhään illalla kirjoitetuista runoista, jota yritin muokata vähän paremmaksi, mut.... no joo, julkaisen sen kumminkin :D )
Me ollaan kaikki tähtipölyä
mietin sitä joskus, kun puhun sulle, ja sä et vaan ymmärrä
miten sä ja mä ollaan kumminkin samaa tähtihiekkaa
kun sä et ees tajua, miksi mä itken
tai edes miksi mä nauran
et ymmärrä, mitä puhun
pudistelet vaan päätä, sanot ettet tajuu
mä itken ku maailma on niin ruma ja rikkinäinen
ja nauran, koska silti se on kaunis ja viisas
itken onnenkyyneleitä, itken surua
sä et niitä varmaan erota
mä puhun tähdistä, koska ne kuuntelee
mä puhun sulle, vaikka et ees kuuntele enää
sä et ees kuuntele enää
kuuletko, huhuu?
ai, se olikin vain tähtipölyä
☆

Jestas, tykkäsin tosta toisen runon lopusta niiiiiin paljon! ❤️ Ja toi kuukausirunon idea oli super hauska ja hyvä 🫶🏻 Tykkään sun runoista super paljon🌺☀️
VastaaPoistaÄä, kiitoss ja kiva kuulla että tykkäsit <3
Poistatoi oli niin ihana toi toinen :) ja kuukausirunokin oli kiva!
VastaaPoistaNii, ja jos ihmettelet kuka täällä kommentoi vuoden takaisiin postauksiisi, se on vaa minä! Löysin tän blogin yhden toisen kautta ja nyt lueskelen näitä sun vanhempia postauksia :) tykkään sun kirjoitustavasta, se on kaunis <3
Ihanaa että kommentoit! Tuntuu oudolta, koska tää mun blogi on tällänen todella pieni, että ihmiset oikeesti löytää tänne jotain kautta :') mutta se on siis ihanaa, joten kiitos tosipaljon kommenteista💕
Poista