Q&A


Tervetuloa q&a postaukseen! Kiitos kaikille valtavasti kysymyksistä, ja toivottavasti näiden avulla opitte tuntemaan mua hieman paremmin. Kuten aina, kommentit on arvostettuja <3 



kuva: minä




Miltä sun huone näyttää?

Mun huone näyttää todella värikkäältä ja omasta mielestäni aika kivalta:) mulla on yksi seinä joka on tapetoitu sellasella tosi värikkäällä metsätapetilla, kaksi seinää on sellasta pikkusen vihreään taittavaa tummansinistä, eli sellanen tumma teal/vihreänsininen(vaikea selittää, otan ehkä kuvan) ja yksi seinä on valkonen, mutta sitä peittää suurimmaksi osaksi mun iso valkoinen vaatekaappi :)

Valkoiselle seinälle oon keränny postikortteja ja piirustuksia yms, sit mul on aika paljon tauluja seinillä :3 mun äidin lapsuudenystävä on kuvataiteilija joten siltä mulla on kaksi taulua, lisäksi mun pöydän on vallannu kasvit, tällä hetkellä mul on 6 viherkasvia :)

Jos joku tulis ekaa kertaa mun huoneeseen, niin aika suurella todennäköisyydellä se kutsuisi mun huonetta hyvin värikkääksi paikaksi :D



huoneen seinän väri

Mistä asioista oot tällä hetkellä kiinnostunu?

Kiinnostuksenkohteet juuri tällä hetkellä on ranskan kieli, oman tyylin etsiminen, psykologia/mielenterveys/oma itsetunto, talven romantisointi, koulujutut/ysiluokka ja lukeminen :) osa näistä on pysyviä ja osa parin kuukauden kestäviä kiinnostuksenkohteita :D


Unelma-ammatti?

Unelma-unelma-unelma-ammatti on kirjailija. Oon haaveillut siitä jo tosi pitkään, oisko jo 5-6-vuotiaasta asti. 

Kirjailijuuden lisäksi haaveilen siitä että olisin toimittaja, mua siis kiinnostaa oikeastaan kaikki missä saa kirjoittaa :D ja sit historia ja yhteiskuntaoppi teemoina kiinnostaa mua paljon, voisin hyvin nähdä itseni vaikka historiantutkijana tms :) 


Onko sulla sisaruksia ja tykkäätkö heistä jos sulla on?

Mulla on yksi pikkuveli, 10-vuotias sellainen. Pikkuveljeni osaa olla rasittava enkä aina pidä hänestä, en silloin kun on ärsyttävällä tuulella. rakastan mun veljee silti ja tykkään meidän suhteesta, meillä on sellanen huumorintajuinen sisaruussuhde ja osataan myös jutella silleen ihan vakavastikin :D meidän sisaruussuhde on jotain mistä oon tosi kiitollinen.

jostain syystä sisaruus teemana on ylipäätään mulle sellanen tärkeä teema, oon kiitollinen siitä etten oo kasvanut yksin meidän perheessä vaan että on joku toinen joka tietää täsmälleen millaista on asua mun kotona ja tuntee mun vanhemmat yhtä hyvin kuin mäkin. Mulla on vähän niinku henkilö, johon on sisäänrakennettu yhteys muhun ja jolta mä en vaadi mitään ja joka ei vaadi multa mitään. Kunnon räntti, mutta kuten sanottua sisaruus on mulle tärkeetä :D


Mikä sun lempibiisi on tällä hetkellä?

Tää vaihtelee jonkin verran ihan päivästä riippuen, mutta tällähetkellä tehokuuntelussa on:

-sonic youth: kool thing

-mitski: i'm your man

-melody gardot: les etoiles

-liana flores: recently 

-liana flores: now and then 

-marina: better than that

-lyyti: huomisen lait

-lyyti: vuosisadan sydänsuru



Kuka on sun lempikirjailija?

Tää on tosi vaikee, tykkään monista kirjailijoista ja hankala sanoa vain yksi. Sanoisin että jos mietitään sekä kirjoitustyyliä että itse henkilöä ja sen julkisuuskuvaa, niin vastaan Iida Rauma :)

 Aikaisemmin sanoin aina että Jessica Townsend. Hän on kirjottanu nevermoorit joita jumaloin aikasemmin :3 (ja tykkään edelleen!! se on ihana kirjasarja!!) Tykkään myös tove janssonista ja ihailen häntä, samoin tykkään l.m. montgomerysta ja alcottista :)



Mikä sun lempi kouluaine on?

Äidinkieli ja historia/yhteiskuntaoppi. 

Äidinkielessä tykkään kirjoittamisesta ja lukemisesta, yllätys yllätys. Vähiten pidän kieliopista, mutta siitäkin tykkään jos kyseessä on vaikka sanojen luokittelu tai lauseenjäsennys. Mitä vihaan yli kaiken äikässä on pilkutussäännöt, en osaa perustella miksi mihinkin lauseeseen tulee pilkku koska kirjoittaessa se tulee kielikorvalla😭 joten juu niitä siis vihaan :'') 

Historia on mun mielestä super kiinnostavaa, lähes kaikki siihen liittyvä oikeastaan. Se miten ihmiskunnan tapahtumat johtaa toisiin tapahtumiin, miksi joku teki jotain ja mitä voimme historiasta oppia.

Yh on mun mielestä kivaa silloin kun käydään politiikkaa ja yhteiskuntaa laajemmin, oon kiinnostunu politiikasta ja mun mielestä mielipiteet pitää pystyä perustelemaan, siksi asioihin pitää perehtyä.

Oikeastaan oon kiinnostunut lähes kaikesta mitä koulussa opiskellaan tai ainakin se on mun lähtökohta. Mantsa ja biologia on musta kiinnostavia myös, ja tykkään opiskella kieliä :3 en tarkota että kaikki olis mulle super kivaa, mutta oon utelias ihminen joten sinänsä oon kiinnostunut kaikista uusista asioista :D


Lempielokuva?

Oon nykyään huono katsomaan elokuvia ja siihen haluaisin muutoksen. Mulla on pari lempielokuvaa, mutta on monta elokuvaa joiden tiedän varmasti olevan potentiaalisia lempieokuvia jos vaan katsoisin ne :') 

Top 3 on siis:

-Myrskyluodon maija

-Amélie

-The devil wears prada (:D)



Lempikirja?

Tääkin on nii vaikee!! Tässä pari:


-Iida Rauma: Hävitys

-Siiri Enoranta: Maailmantyttäret

-Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin

-Anne-Maija Aalto: Korento/Mistä valo pääsee sisään/Unohdettujen kirja

-L. M. Montgomery: Vihervaaran Anna-sarja

-Jessica Townsend: Nevermoor-sarja

-F.H. Burnett: Pikku prinsessa



Mikä on sun lempi pähkinä?

Pistaasipähkinä ehdottomasti!



Mikä on sun lempi pikku herkku? <3

Pain au chocolat eli sellanen suklaacroisantti, ja tykkään myös kuppikakuista ja korvapuusteista. Oikeestaan tykkään herkuista ihan ylipäätään, ja jos lasketaan muutkin kuin pikku herkut, niin rakastan tiramisua :)



Paras vuorokaudenaika?

Ilta, sanoisin. Mutta aamukin on tietyissä olosuhteissa tosi kiva, jos ei oo marraskuu ja kouluaamu klo 6.30 :')



Paras vuodenaika?

Syksy :) mutta kevät on kans ihana ja talvesta tykkään myös :) ja kesästä tietty, tosin mun mielestä kesä on yliarvostettu ja harvoin yhtä hyvä kuin toivon.



Mikä tai mitkä on sun lempijouluelokuvia?

Eniten joulutunnelmaa tulee tietysti lumiukko-elokuvasta, mutta sitä ei saa kattoo ennen joulua vaan vasta aattona koska perinteet. Meillä on kotona sellanen barbie-joululeffa dvd :llä, ja siitä mulla on hyvin nostalgisia muistoja :D en oikeen osaa sanoo et onko jotain tiettyä joululeffaa jota rakastaisin, yksin kotona on vähän tylsä vastaus mut ehkä kumminki sanon sen :)



Lempiruoka?😭

Tykkään currykanasta, uunijuureksista, lohikeitosta, sushista ja paistetusta kananmunasta. Rakastan myös salaatteja, siis esim lohisalaatti, kanasalaatti, lähes mikätahansasalaatti tai LIDLIN FETAPASTAKANASALAATTI, paras valmissalaatti ikinä😭



Lempi irtokarkki?

Sellaset lakupallerot. Eli pallot joissa on lakua keskellä ja suklaata päällä ja jotain siinä suklaan päällä, esim salmiakkijauhoo tai mansikkakuori tms :) tykkään kyl myös toffeepalloista. Eli oikestaan kaikista pallerokarkeista:D



Onko sulla jotain lempishippiä (fiktiivisistä hahmoista!) Ja jos on niin mikä?

Hmmm, no ei mulla kyllä taida olla. En erityisemmin shippaa ketään tai mitään, yleensä oon tyytyväinen niihin kirjailijan/käsikirjoittajan tekemiin valintoihin, eikä ne sit tunnu sellasilta mitä pitäis erikseen "shipata". Tätä ei varmaan ihan lasketa, mutta gilmoren tytöissä kun on kolme pääshippiä eli fanit kiistelee aina siitä et kuka sopii päähenkilö rorylle parhaiten, niin mun mielestä logan :D antaisin tähän kattavat perustelut jos joku kysyisi, mutta ketään ei kiinnosta joten jätetään tää tähän :D



 Jos sun pitäisi kuvailla luonnettasi kolmella sanalla, mitkä ne olisi?

1. Kiltti

2. Hömelö 

3. Kaaottinen (sekä hyvässä että pahassa)



Jos sun taas pitäisi kuvailla ulkonäköäsi kolmella sanalla, mitkä ne olisi?

1. Blondi

2. Sinivihreät silmät(??)

3. Laineilevat hiukset



Mitä eri tanssilajeja harrastat ja minkä tyyppisiä ne on? Mitä eriä ja samaa niissä on?

Elii jos ei ole lukenut mun blogger-profiilia niin harrastan siis tanssia :D

Harrastan nykytanssia, balettia ja jazz/showtanssia. Nykytanssi on improa, itseilmaisua kehon ja tanssin avulla ja parhaimmillaan upeeta ja vaivatonta, hirveimmillään tosi vaikeeta ja tahmeeta.

Baletti on sääntöjä, kauneutta ja luovuutta. Rakastan sitä tanssilajia ja vihaan sitä etten aina osaa :')

Jazz/show on kummatkin mun päässä vähän sama juttu, vaikka ne onkin eri tanssilajit(!!). Kummassakin täytyy eläytyä ja luottaa itseensä 100% jotta se näyttää hyvältä. Tää on mulle haastavinta koska en pysty vaan pakottaa itsevarmuutta.



Minkälaisesta tanssista tykkäät eniten ja miksi?


Oon miettiny tätä usein enkä vieläkään ole varma. Nykytanssi on kivaa ja luovaa ja sellasta, ja tavallaan aina välillä tuntuu että se on eniten mua koska se on aika vapaata ja siinä omalla tyylillä on suuri merkitys. Mutta toisaalta baletti on mulle ehkä luonnollisin tanssilaji, ongelma on vaan siinä, että se on haastavaa ja saa mut pettymään itseeni kun en osaa. Eli vastaus on että en tiedä, näiden kahden välillä :D

Mitä uutta harrastusta tai tanssia haluisit kokeilla?

Hmmmm... no laulutunnit olis kiinnostavia :) voisin myös tykätä juoksulenkeistä jos juoksisin aktiivisemmin, enkä sulje pois jotain joogaa tai tollasta vastaavaa kehonhuoltoa. Harrastin joskus teatteria, siihen en tiedä pystyisinkö palaamaan mutta tavallaan kaikki esittävä taide kiinnostaa mua. Voisin siis kuvitella harrastavani aika montaa eri juttua, ehkä tärkeimpänä se että en oo joukkuelaji-urheiluihminen. Joukkuelajit on ihan hauskoja kavereiden kanssa, mutta lähtökohtaisesti tykkään enemmän yksilölajeista. Tietty voidaanhan tanssi jollain mittapuulla laskea joukkuelajiksikin, mutta mä ajattelen sen enemmänkin yksilölajiksi. 

Jos puhutaan vain tanssista, niin musikaalitanssia vois olla kiva kokeilla :3



Mikä on viimeisin asia jonka oot piirtäny?

Lasketaanko matikanvihkon kulmaan piirretty kukka? Itse asiassa se oli kyllä valhe, viimeisin mun piirtämä asia on fysiikan kytkentäkaavio. Jos tätä ei lasketa myöskään, niin taisin piirtää koulussa sellasen kiharahiuksisen tytön ja sen kasvot, mutta se oli vaan sellasta ajan tappamista eli ei mikään kunnollinen piirustus. En osaa piirtää ja menee hermot kun yritän :D 




kiitos kauheasti kysymyksistä, toivottavasti näitä oli mukava lukea! <3




Kommentit

  1. oi ihanaa kun teit tämän!! <3 btw kaunis kuva tässä postauksessa (muissakin on ollu, mut jotenki tää on erityisen upee, en tiiä miks)
    tuo lumiukko-elokuvaperinne on niin real! täytyishän se olla rikollista jos lumiukon katsoisi ennen aattoa :D
    ja hei, minunkin lemppari kouluaineet (en vieläkään tiedä kirjoitetaanko tuo yhteen) ovat äikkä sekä hissa. oon täysin samaa mieltä siitä, että lukeminen ja kirjoittaminen on parasta äikässä! :) ja kauheinta on lauseenvastikkeet, niitä (pilkkujen lisäksi) on hankalinta käyttää!
    muuten, mahtavaa löytää toinen nuori joka on kiinnostunut psykologiasta! itteä kiinnostaa psykassa kysymys miksi? miksi me ollaan tällaisia? mikä tekee meidät masentuneiksi/ahdistuneeksi ja miksi niin tapahtuu? yms. jne. kaikki tällaset kiinnostaa mua :)
    oli myös kiinnostavaa kuulla sun harrastuksista. tanssi on kaunis laji <33 itsekin tanssin nuorempana vähän aikaa. en tiedä miksi se jäi, kai mun nykynen harrastus tuli tielle. joskus kaipaan takaisin sen pariin, ja muutenkin esittävät taiteet kiinnostavat minua paljon, joten oli kivaa kuulla miten sä koet ne!
    juu taas näköjään tuli kommentista niin pitkä että huhhuh! no joo, hyvää joulunodotusta :) eka adventti on ens viikolla, eli jouluun ei olekaan niin kauaa enää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista!! <3 upeeta että meillä on samat lempiaineet, ja ihana että joku muukin kipuilee pilkkujen kanssa :D lauseenvastike-vihan ymmärrän, mutta mulle ne ei tuota samanlaista raivoo kuin pilkut (joista btw on koe huomenna, pitöiskö lukee :D)
      Muakin kiinnostaa psykassa nimenomaan toi miksi-kysymys ja se taitaakin mun ymmärtääkseni olla aika suuri osa esim lukion psykaa(en tiedä, näin oon vaa ymmärtäny) lisäksi sellanen oman itsensä analysointiin liittyvä psykologia, että miettii, miksi musta on tullu tällänen ja mitkä asiat on vaikuttanu mun valintoihin ja persoonaan ja pelkoihin yms.
      Ihanaa kuulla että mun tanssiharrastuksesta oli kiva lukea, en ikinä oo varma että kuinka paljon muita ihmisiä tälläset kiinnostaa :') ja ei oo olemassa liian pitkiä kommentteja, tää mun vastaus on aika varmastu vielä pidempi joten juu :D

      Poista
  2. Mul on samoi haaveammattei plus muusikko! :D Tosi kiva postaus♡♡

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

runo

päiväkirja