hämärää

Heii vain :)
Ensinnäkin toivottavasti ootte käyneet lukemassa kuuran ensimmäisen runopostauksen! <3 jos ette, niin se löytyy tämän postauksen alta :)

Ja sitten kysymys: tuolla yhdessä postauksessa kommentoija ehdotti, että tekisin jonkinlaisen esittelypostauksen/ystäväkirjan. Teen sellasen mielelläni, mutta aattelin että olisiko esim. q&a-postaus kiinnostavampi, koska sitten ihmiset saa kysyä niitä asioita mitä ne haluaa tietää? Eli jos haluatte q&a:n niin kertokaa, teen sit sellaisen postauksen mihin saa laittaa niitä kysymyksiä :)
 
Ihan nopee viel ennen postausta, olis ihana kuulla teidän lukijoiden syyslomista!! sehän vähän vaihtelee, joillain on loppunu ja joillain alkaa just yms, mutta kertokaa syyslomasuunnitelmista tai et miten se meni :D

Sitten tähän postaukseen, eli runoja, taas vaihteeksi :D oon kirjoittanu pidempääkin tekstiä mutta runot on helpompia julkaista koska ne saa myös valmiiksi:') ja "hämärää" otsikko on siksi, että suurimmassa osassa on hämärä/pimeä tunnelma, ja siks kans että ajatukset toimii hämärästi enkä keksi mitään otsikkoa :D Nauttikaa tai älkää, ja jos on ajatuksia niin kommentoikaa <3 


kuva:minä (eilen mökiltä!! oli niin nätti taivas??)





rikkaruoho


annatko mun olla kaunis
vai heitätkö pois
en ole ruusu tai auringonkukka
ehkä olen rikkaruoho
mutta nekin voi olla nättejä
jos niitä katsoo suvaitsevin silmin
ehkä olen lemmikki
vaatimaton pieni kukka
jonka huomaa vain jos katsoo oikein läheltä
ja oikein tarkkaan
annatko mun olla minä
vai menetkö katsomaan kauniimpia
kukoistavampia, värikkäämpiä
annan sulle luvan mennä
vaikka et sä sitä kaipaa
lähtisit, vaikka tarraisin kiinni




syyssadetta


astun ulos iltayöllä
kun on jo täysin pimeää
ja katson, kun pisarat hakkaa
asfalttia saamatta jälkeäkään aikaan
tuskin ne raivoavat
lyövät kattoja muuten vaan
epätoivoissaan

kuljen vailla suuntaa
lehdet kahisee kenkien alla 
katulamput värisevät päälle
tulikärpäsiä
taivas on musta,
mutta lamput valaisee tien
kävelisin pimeässä mieluummin

tie kapenee poluksi
astun puiden sekaan
vesi tippuu oksilta
kun kädet raivaa tietä eteenpäin

tunnen hiusteni kastuvan 
kun pääni painuu sammaleen
syysmetsä ja sen vetinen maa
pitäisi hytistä,
mutta jostain syystä on lämmin.

kuvittelen sylin
kuvittelen olevani turvassa
täällä melkein uskon siihen

kasvot taivasta kohti
pisarat osuu ripsiin
silmistä ne valuu verenkiertoon
joten minustakin tulee sadetta
ainakin promillen verran
hetkeksi
sekin taisi olla kuvitelmaa




horrokseen


sydän vaipuu horrokseen 
vaihtolämpöinen eläin
talvella se liikahtaa vain harvoin
syksyllä käpertyy kerälle
sydämeni siis

sukellan pinnan alle
antaudun maailmalle 
jossa lehdet tippuu maahan
jossa värit valuu tyhjiin

syysliekki on kirkas ja pelottava
se tuo lohtua niille jotka sen huomaa
mutta liekki sammuu nopeasti
pian on harmaata ja tummaa

kaikkialla odotusta
odotusta ja enteilyä
ensilunta pyydetään
peittämään kaikki 
ja aloittamaan uudestaan



Kommentit

  1. Nää oli tosi kauniita! Ja siis syyslomalla kirjoitin paljon tarinoita ja runoja ja olin metsässä:3 Ja joo, toi Q&A olisi kiva:D

    VastaaPoista
  2. kauniita <3 kuvailet kaikkia asioita upealla tavalla! tykkäsin eniten ensimmäisestä runost! :) Q&A kuulostaa kivalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos kommentista ja ihana kuulla että tykkäsit <3

      Poista
  3. VAU ihaniaaaa runojaaaa :D Samaistuin tohon ekaan paljon, ja rikkaruohoruno oli ihana! Mä syyslomalla soitin vaan kitaraa ja katoin TTK:ta :3 Ja söin kuivattuja mangoja (nams)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos kommentista!! <3 on aina kiva kuulla tarkasti mistä ihmiset tykkää, siitä on mulle paljon apua :3 KUIVATUT MANGOT ON NIIN HYVII??

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

runo

päiväkirja

Q&A