nousee nyt kuu

Yksi mun all-time lemppari biiseistä on Liana Floresin "rises the moon". Se on Lianan suosituin kappale ja top5 mun omia lemppareita.

No, mä lueskelin tässä mun vanhoja tekstejä joita oon ollut aikeissa kirjoittaa blogiin mutta niitä ei syytä tai toisesta oo julkaistu. Syynä on ollu se että ne on joko jääneet kesken tai en oo ollu tyytyväinen, joka tapauksessa ne on unohtunu tuonne julkaisemattomien tekstien sekaan. 

Tämä on yksi niistä unohtuneista teksteistä, eli aloin joskus vuosi sitten tehdä runoa rises the moon-kappaleen inspiroimana. Alunperin oli tarkoitus vain kääntää se kappale suomen kielelle, mutta lopulta tästä kehittyi rises the moon-biisistä vahvasti inspiroitunut runo. Eli säkeistöt on suurinpiirtein samat ja sanoituksissa on sama aihe, mutta oon muokannut tätä niin että se sopii paremmin suomen kielelle. 

Tää biisi on syksybiisien syksybiisi ainakin mulle, joten tämän johdosta toivvotan kaikille upeaa syyskuuta <3

Kuten aina, kerro mielipiteesi kiitos :) 


kuva: https://www.lianaflores.com/music/


Joskus

näyttää siltä, ettei

päivät koskaan loppuis

aurinko yhä polttaa


mut jälkeen helteiden

jokin säilyy ennallaan

nousee nyt kuu


päivät himmenee

vesivärin hämärään

muistot ui, 

ja vaivaa

mut katso järvelle

savuna se hohtaa

nousee nyt kuu


laita silmät kii

lupaan että kohta

syksy pois vie nuo

kesätaivaat haaleet

hengitä, sisään, ulos.


päivät

ne vetää syvälle

kuin laiva uppoava


on hankalaa

kellua

mut astu veteen vain

ja tiedäthän sä ain,

nousee nyt kuu


päivät, 

vetää ylöspäin

kuin narsissi

kiskottu juurineen


aina jotain velkaa oot

mut muista kuitenkin

nousee nyt kuu


unet pian 

luonasi vierailee

lupaan et syksy tulla saa

ja sieppaa nekin haaveet

joihin kii tarraat 

hengitä,sisään, ulos.


---


Kommentit

  1. tosi kaunis, etenkin vertauskuvat oli upeita <3 en oo kuunnellu tota laulua mutta nyt varmaan aion :) itellä se syksybiisien syksybiisi on sweater weather :')
    ihanaa syyskuuta sullekin <33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sweater weather on ihana! mullaki se on syksylistalla :3 kiitos kommentista ja palautteesta <33

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

runo

päiväkirja

Q&A