Yöperhonen
Heiii vaaan, miten kesä on mennyt? :) Mulla kesäloma alkoi leirillä ja interrail-reissulla. Menin siis mun perheen kanssa laivalla Tukholmaan ja sieltä junalla Berliiniin, Prahaan ja Hampuriin. Reissu oli ihana ja mielenkiintoinen, mutta oon ilonen että oon takas kotona :)
Tässä teille runoja ja yksi tollanen hämmentävä teksti jota ei varmaan kannattais julkaista, se on tollanen raapustus jota ei ole hiottu mitenkään, mut no minkäs teet, julkaisen sen kumminkin :)
Kuten yleensäkin, kertokaa palautetta jos tulee mitä tahansa mieleen ja ihanaa kesän jatkoa!<3
![]() |
| kuva: pinterest |
☀
sinä hetkenä jolloin vain kuunvalo
valaisee hämärää huonetta
lepatan kohti himmeää valoa
kuunkajoa ikkunan raosta
kaunis, kuulas, harmaa
yöperhonen, se minä olen.
lepatan kohti kuuta öisin
sen himmeää hehkua
pian hehkun itsekin
yöperhonen,
toisin kuin päiväperhonen,
ei koskaan saanut sellaista voimaa
jolla kestäisi polttavan auringon.
siispä se hiipii yön koittaessa
tuijottamaan kaukaista kuuta.
kuu on kirkas, muttei valaise tarpeeksi
että kukaan näkisi pienen yöperhosen
lepattamassa ikkunan alla.
☀
Istun usein itkemässä sellaisia suruja
joista tuskin tiedän itsekään
sellaisia joihin ei riitä sanat
tarvitaan kyynelvettä, litroittain
Harvoin edes itken omia suruja
kun ne on niin pieniä, painottomia
itken maailmantuskaa joskus
sitä, miten rikkinäisiä me olemme
joskus itken sinua
joskus palavia taloja
raunoita ja niiden murskaa jalkapohjan alla
Tietysti joskus itken onnestakin
kesäilloista, sumuisista pelloista, ystävistä, odotuksesta
ja joskus lopetan itkemisen, haukon henkeä ja nukahdan
itken itseni ueen
joka ilta
☀
Sain kerran mummultani bonsaipuun,
se oli keltaisessa kahvikupissa
Se oli pieni kun sain sen
Niin pieni että mahtui kahvikuppiinsa
Olin kiitollinen,
mutta huoleton lapsi ei huolehdi puista
joten se kuoli, kuihtui pois,
Mummu nukkui pois jo monta vuotta sitten
enkä kadu mitään muuta,
en kadu sanoja, tekoja tai teon puutetta
keräsin mummulle kukkakimpun joka kesä
ja hän luki minulle kirjoja päivät pitkät
ja lauloimme ja nauroimme monet kerrat
mutta sitä bonsaipuuta kadun
olisin voinut kastella sitä
olisin saanut siitä kauniin ja kukoistavan puun
mutta annoin sen kuihtua
rapistua pois
☀

oiii, nää oli ihania!! toi toinen oli erityisen hyvä mun mielestä :)
VastaaPoistamun kesä on menny hyvin, mulla oli ripari ja oon ollu mökillä ^^ huomenna lähden äidin, sen kaverin ja mun siskon kanssa pienelle kesäreissulle :D
toi interrail-matka vaikuttaa tosi kivalta ja kiinnostavalta, haluaisin itsekin joskus matkustaa sen avulla euroopassa :)
mukavaa kesänjatkoa <33
ihana kommentti <3 onnea konfirmaatiosta (jos siis sut on jo konfirmoitu:)) ja kiitos kun kerroit sun kesästä, on aina kiva tietää muitten kuulumisia/suunnitelmia :3 mukavaa kesänjatkoa sullekkin! <3
PoistaNää oli ihania! Pidin etenkin tosta tokasta <3
VastaaPoistakiitos<3
Poista