Moiiii!
En tiedä, mikä siinä on, mutta särkynyt sydän on minusta jotenkin kiehtova ajatus.Tiedän, että kuulostaa ihan hirveältä, mutta tarkoitan siis tätä silleen, että särkyneestä sydämestä on tosi ihana keksiä eri näkökulmia ja erityisesti... Runoja! Taas kerran siis runoja, hups :')
Tässä postauksessa siis runoja siitä, kun sydän on lasia: se voi mennä helposti rikki, sitä on vaikea korjata, ja sen rikki menemistä pitää varoa kaikin keinoin. Nämä on tunnelmaltaan kaikki vähän surullisia ainakin omasta mielestä, mutta siitähän sydämen särkymisessä onkin kyse. Joskus kirjotan tämne blogiin vielä iloisiakin runoja, lupaan sen :')
Arvostan niiiin paljon jos kommentoit ja annat jotakin palautetta, voi olla negatiivista tai positiivista, kaikki auttaa mua kehittymään
:)
☆ älä anna mulle sun rikkinäistä sydäntä☆
mä en halua sun rikkinäistä sydäntä
pyydä joku muu se korjaamaan
mä en sitä rikkonut
ja ehkä olen itsekäs,
joo, kyllä mä varmaan olen.
Mutta jos sun sydän on myrskyssä särkynyt,
niin älä sitä mulle ojenna,
käytät vain rumia sanoja
et puhu koskaan kauniisti
ja silti oletat,
että mä
että mun kuuluu tehdä sun rikkinäisestä sydämestä ehjä
☆
☆rikkinäinen sydän on kaunis katsoa☆
Sydämen pirstaleet lattialla
ne on niin kirkkaita ja kauniita
Joskus tuntuu siltä, että on kauniimpaa katsoa kimaltavia kyyneleitä,
kuin ehjää sydäntä
koska se ehjä sydän ei ole täydellinen,
ei koskaan
ihan täydellinen.
Aina vähän outo, vähän keskeneräinen
mutta hyvä sydän on vahva sydän ja tiedän että susta on siihen
tiedän että susta on siihen että oot hyvä ja annat sun sydämen tulla ehjäksi
Kun ei se rikkinäinen oo muuta kuin kaunis katsoa
☆
☆näetkö☆
kun seisot käytävällä
ja näet ohi kulkevan onnellisen ihmisen
mietitkö ikinä, voiko sen sydän olla rikkinäinen?
ootko kateellinen?
ajatteletko, ettei sillä oo oikeutta olla noin onnellinen kun oot itse pohjalla?
entä kun näet ihmisen, joka on ihan surun murtama? jolla on sydämen paikalla pelkkiä siruja?
keräätkö ne sirut ja ojennat sille? vai mietitkö silläkin hetkellä, että "ei kukaan mullekaan näitä ojentanut, miksi mun pitäisi niin tehdä?"
kun katsot itseäsi peilistä, näetkö vain miinuksia ja plussia ja numeroita ja ilkeitä sanoja?
vai näetkö totuuden?
näetkö sun kauniin, vahvan sydämen?
näetkö?
☆
☆ei sydän säry vaikka tuntuu siltä☆
Sydän on oikeasti pelkkä lihas
joten miksi tuntuu siltä kuin se olisi särkynyt?
Ei se lihas oo särkynyt,
sun sydän ei oo pysähtynyt,
kun edelleenhän sä oot täällä.
hengitä.
Sydän on oikeasti pelkkä lihas
se pumppaa verta
mutta miksi tuntuu silti niin kuin joku repisi sitä kappaleiksi?
Ei sitä oo kappaleiksi revitty,
kun sähän oot edelleen tässä ja kuulet mun äänen.
hengitä
Sydän on ontto sisältä,
joten miksi tuntuu kuin siinä olisi parantumaton haava?
Ei se parantumaton ole, tuskin edes vahingoittunut,
kun edelleenhän sä osaat ajatella omilla aivoilla ja edeleenhän sä kuulet sydämen tykytyksen.
hengitä.
hengitä,
hengitä.
☆
☆puuttuva sirpale☆
Joku heitti mun sydämen lattialle
tosi kauan aikaa sitten
Siinä oli silloin paljon muistoja
nyt ei oikein enää mitään,
Tai on siinä, mutta kun se kaikki tuntuu niin kivuliaalta
Kuin kylmältä lasinsirulta mun ihoa vasten
On helpompi ettei juuri mieti,
mutta pakkohan sitä on miettiä, jos ne sirpaleet tahtoo joskus takaisin
Se joka heitti mun sydämen lattialle, lähetti yhden sirpaleen jonnekin postissa
en oikeen tiiä minne
mutta tiedän, että toosi kauas.
Ilman sitä sirpaletta, ei mun sydän voi oikein olla kokonainen.
Se sirpale oli ihmisen muotoinen
Se on nyt jossakin, en tiedä oikein missä
en tiedä, mistä sitä kuuluisi etsiä.
☆
☆ettei sydän säry☆
Minä kannan sydäntäni kuin arvokasta lasiesinettä
Kannan sitä mukanani minne menenkin, ja varon, ettei se vain säry
Ihmiset kuiskivat, että "onpas tuo hiljainen" mutta he eivät näe, että jokaista askelta pitää varoa,
ettei,
ettei varmasti säry
Jotkut kysyivät, että "miksi olet noin ujo ja tuommoinen?"
En vastannut, mutta näytin kädessä olevaa lasimaljakkoa
Se on haurasta, tosi haurasta
Se särkyy, jos horjahdan.
Siksi pitää varoa, etten vahingossakaan
tiputa lasia enää koskaan.
☆
☆anna anteeksi☆
Mietin sitä yhä joka ilta
ennen kuin menen nukkumaan
sitä, kun horjahdin,
mutta minuun ei sattunut,
se, jota sattui, olit sinä.
En koskaan anna anteeksi
en anna
itselleni anteeksi
sun sydän hajosi
nopeasti ymmärsin, ettei teipillä saa korjattua
en saa sitä korjattua
anteeksianteeksianteeksianteeksi
en tahallani särkenyt sitä
se vain särkyi
anteeksianteeksi
anna anteeksi
☆
Tosi nättejä!
VastaaPoistaoi kiitoss <3
PoistaUpeita runoja <33 näetkö-runo oli jotenki niin koskettava/samaistuttava
VastaaPoistaKiitos, kiva kuulla että pidit :)
PoistaWou
VastaaPoistaOIKEESTII MÄ VAAN RAKASTAN TÄTÄ POSTAUSTA NIIN PALJON. SUN RUNOT ON UPEITA. PALAAN TÄNNE AINA VÄLILLÄ TAKAS LUKEE NÄÄ, NÄÄ ON NIIN HYVIÄ. OOT TÖRKEEN HYVÄ KIRJOITTAJA LUMI <3<3<3
VastaaPoistaVOIHH SIIS KIITOS IHAN KAUHEESTI😭😭
Poista