Heii vaan, ja tervetuloa vähän erilaisempaan postaukseen tälläkertaa.
Mun mielestä yksi kiinnostavimmista asioista olisi lukea jonkun toisen päiväkirjaa. Ihmisiä tietty yleisesti kiinnostaa mitä muut pitää vain omien silmien nähtävinä, ja oikeesti maksaisin siis melkein mitä vaan että saisin lukea jonkun toisen päiväkirjaa.
No, itse olen myös päväkirjan kirjoittaja, ja sain tästä idean, joten tänään saatte lukea mun päiväkirjaa! Tää ei siis ole "päiväkirja"-postaus joita oon aikaisemminkin tänne blogiin postannut, vaan tekemisten sijaan oon koonnut tähän ajatuksia/runoja mun ihka oikeasta päiväkirjasta.
Mun oma päiväkirja toimii siis niin, että yhteen päiväkirjaan puran random ajatuksia (kutsun näitä brain dumpeiksi :D) ja joitakin runoja, ja toiseen pikkuvihkoon kerään sitaatteja, asioita joista haluan ottaa selvää, sekä kaikkea muutakin mitä tulee päivän aikana vastaan. Tähän postaukseen olen siis koonnut kummastakin vihkosta kaikenlaista sälää. Kuvissa näette mun päiväkirjan sivuja, runoja joita en ole itse kirjoittanut ja pari mun ottamaa random kuvaa :)
Päiväkirjasälästä syntyi tälläinen todella kaaottinen ja omituinen postaus, joka voi olla mielnkiintonen tai olla olematta. tää on nyt tällänen kokeilu eli kertokaa mielipiteitä :D
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pienetkin paperihaavat sattuu. Ne sattuu vuosienkin päästä.
--
"lakkaa rankaisemasta itseäsi siitä, että sinulla on sydän. et voi suojella itseäsi kärsimykseltä. eläminen on suremista."
--
onko olemassa maailma jossa en ole 15-vuotias? kasvanko aikuiseksi? mitä jos en???
--
tiiän ettet tahallas laita mua lokeroon mut teet sen silti. ehkä oon sen ite aiheuttanu. oon enemmän ja vähemmän kuin se kuva jonka näet.
kuu
olit täällä jo ennen mua
jos lähettäisin sulle mun sydämen
pitäisitkö siitä huolen?
--
mutta entä jos kirjoitan ihan surkeita runoja? ja entä jos kaikki mitä teen on huonoa? eikö sitä sillon saa tehdä?
--
Onko mulla ajatukset jotenkin väärin päin. Toivon että joku ajattelisi että olen loputtoman kiinnostava ja kaunis. Mutta pitäisikö mielummin haaveilla siitä, että antaa toiselle rakkautta? Ja jos joo, niin teen tän ihan väärin.
 |
| aaro hellaakoski |
--
Teini on sanana niin negatiivinen. Miksei ihmiset saa olla rauhassa nuoria ja ailahtelevia?mä tiiän mitä mä tunnen. joo, hormonit vaikuttaa siihen, ja mitä sitten? ne on silti aitoja kokemuksia?
"don't make us feel belittled, world."
--
joka ilta kun lamppu sammuu
ja saapuu oikea yö
niin nukkumatti nousee
ja ovehen hiljaa lyö
--
kuolen tähän tunteeseen joskus vielä
sydän pakahtuu, palaa ja paleltuu
miksi kaikki tuntuu niin tärkeältä
seinät kohoavat korkealle
talo on kaunis, koristeellinen
tiiliä tiilten päällä
rakkaudella rakennettu
talossa on katto
ja ovi, ja ikkunat
ikkunat loistavat
vastapestyt
hymyilevät miehet
nousevat ylös portaita
menevät taloon sisälle
ja syövät aamupalaa
lämpimässä, kauniissa kodissaan
talo on kirkkaanpunainen
punaisempi kuin tiilet
kauniisti maalattu
kuistilla istuu nainen
kiikkutuolissa
ja katselee
taloon nojaavia ihmisiä pihamaalla
miehiä ja naisia, pikkulapsia
vastamaalattu maalipinta
kiiltelee auringossa
siihen nojatessa vaatteet muuttuvat punaisiksi
seinään nojailevat ihmiset eivät hymyile lainkaan
heidän ilmeensä on kolkko ja tutkimaton
talo on kaunis ja punainen
kauniin, kirkkaan punainen
vasta vuodatetun veren punainen
-
"onko suurempaa unelmaa kuin kotiin pääsy?"
--
"miten ihminen voi olla mitään muuta kuin kaunis?"
älkää varastako mun salaisia unelmia ja tehkö niistä omianne!
älä varasta mun ideoita keksi omat ajatukset
--
halaan itseäni
kukaan muu ei täysin tiedä
miksi joskus on lohdutettava itseään
mutta minä tiedän
olin paikalla
kun ei mitään suurta sattunut
mutta sattui kuitenkin
pienet kolhut vauroittaa mun sydäntä,
pientä pahvilaatikoa rinnassa
onneksi on joku, jota halata
mun heikot kädet on yllättävän vahvat
mun vahva sydän on yllättävän hauras
 |
| mary oliver |
 |
| kirsi kunnas |
--
syitä itkeä:
-epäonnistuminen
-muuten vaa
--
itke tai älä
sataa kuitenkin
Ihailen sua niin paljon, oltaspa edes samassa kaupungissa niin tulisin sun ovelle, kaappaisin, veisin hämärään huoneeseen ja kuulustelisin et hitto vie miten oot näin laitomasti olemus (en keksiny tarpeeks hyvää sanaa joten olemus kelvatkoon)
VastaaPoistaMutta tässä mun joitakin ajatuksia näistä:)
"mutta entä jos kirjoitan ihan surkeita runoja? ja entä jos kaikki mitä teen on huonoa? eikö sitä sillon saa tehdä?" TOI ETTÄ JOS JOKIN ON HUONOA NIIN ETTÄ EIKÖ SITÄ SAA SILLOIN TEHDÄ. OIKEESTI TOI ON NIIN NERO AJATUS JA SAMAISTUIN SIIHEN. ISOSTI !!!! NIIKU MITEN PITÄIS OLLA HYVÄ JOSSAKIN JOS EI OO EKA TEHNY SITÄ HUONOSTI ???
Nukkumatti meinas alkaa itkettää.
Tää teini-ikään suhtautumisen pohdinta on niin real, niiku fr vaikka sille on biologiset syynsä että tunteet menee sinne tonne ja vasemmalle nii silti ne on oikeita tunteita?????
"kuolen tähän tunteeseen joskus vielä
sydän pakahtuu, palaa ja paleltuu
miksi kaikki tuntuu niin tärkeältä"
ajatuksia, olen sanaton, samaistun, harmittaa etten samaistu kuten varmasti jotkut saa, kateus, woh.
:)
Tää oli todella hieno postaus. Niin paljon ajatuksia herättävää ??? Neroutta. Tää on vähä niiku semmonen ilmotustaulu jossa on ihan kaikkee: ystävän kirjottama salainen viesti, valokuvia, lehdistä leikattuja kivoja kohtia, koruja roikkumassa, laulunsanoja (MITSKI BONGATTU ;)) ja karkkipapereita. Upea.
Et tiiäkkään kuinka ihana oli lukea tää kommentti, koska ehdin jo pelätä et onko tää liian sekava ja huono postaus eikä kukaan ymmärrä tätä ollenkaan :') Onneksi ilmeisesti tää resonoi, niin saan huokasta helpotuksesta <3 nukkumatti on siitä yhestä lastenlaulusta!! ihanaa että bongasit mitskin ja kiitos ihan kauheasti kehuista(en tunne ansaitsevani niitä mutta kiitän silti)😭
Poistaps. kyllä, lisäsin jälkeenpäin yhden runon jonka piti olla tässä postauksessa mutta oli jostainsyystä kadonnut?? jos luit tämän postauksen ennen kello 21:41 22.3, niin älä ihmettele :D
PoistaNukkumatista, et jepp muistin sen siitä lastenlaulusta ja sen takii meinas itkettää koska tuli ihan lapsuus mieleen :’3 Vielä taas sanon että ihana postaus, ansaitset kehut !!!❤️❤️
Poistakaikki missä puhuttiin teini-iästä, oli NIIN REAL <3 tuli mieleen billie eilishin sanat: "people seem to forget, that when you are a child and a teenager, emotion is the most intense thing in the world. everything feels like the end or the beginning." sit siinä oli jotain muuta ja sitten "and to be like "how could anyone young understand emotion?" are you stupid? all they have is emotion." joo. en tiiä. tämä tuli mieleen näistä sun ajatuksista. samaistun. ihana postaus. ihanaa nähdä sun ajatuksia. JA MITEN JOKU VOI AJATELLA NÄIN KAUNIISTI: "miten ihminen voi olla mitään muuta kuin kaunis?" toisaalta, tuo on totta. jep. tykkäsin tästä. herätti ajatuksia minussakin.
VastaaPoista(ja kyllä, i have two moods: all lowercase or CAPS LOCK)
Oo, billie eilish on kyllä viisas tyyppi, tosi hyvin tiivisti tän mitä yritin sanoo <3
PoistaToi ihmisen kauneus-juttu tuli siis mieleen yhestä biisistä, jossa sanotaan jotenki silleen et " how can beauty that's living be anything but true" en muista itse biisin nimee :')
Ja siis kiitos kehuistaa, ehkä teen sit joskus uuden version kun tästä kerran ilmeisesti tykättiin :3
Ja siis joo samaistun niin paljon tohon caps/lowercase vaihteluun🥹 mul vaihtelee viel seki et kirjotanko kokonaa lowercase vai en sen mukaan et kirjotanko puhelimella vai koneella :')